Deklaracja dostępności

Miejsko-Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Dzierżoniowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.mbp.dzierzoniow.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Kamila Szuszkiewicz-Czekała

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kamila Szuszkiewicz-Czekała - mejlowo dyrektor@mbp.dzierzoniow.pl lub telefonicznie 746464642.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Biblioteka znajduje się w dwóch lokalizacjach. Biblioteka w Ratuszu - Rynek 2, Dzierżoniów. Filia biblioteki - ul. Sikorskiego 2, Dzierżoniów. Oba budynki są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków

Biblioteka w Ratuszu - Rynek 2: Wejście główne do budynku znajduje się od ul. Świdnickiej z poziomu parteru, pozbawione barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Wewnętrzna komunikacja odbywa się klatką schodową lub windą. Przed budynkiem znajduje się tyflomapa, wewnątrz budynku znajdują się tyflograficzne tabliczki informacyjne. W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ogólnodostępny parking ze specjalnymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami położone jest około 30 metrów od wejść od ul. Świdnickiej. Filia Biblioteki - ul. Sikorskiego 2: Wejście główne do budynku znajduje się od strony Osiedla Różanego z poziomu parteru, pozbawione barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. W budynku znajduje się winda oraz toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Przy bibliotece znajdują się dwa parkingi ogólnodostępne z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie korytarzy

Wszystkie korytarze Biblioteki w Ratuszu oraz Filii MPBP są dostępne dla użytkowników biblioteki.

Dostosowanie schodów

Schody w obu lokalizacjach wyposażone są w poręcze, a schody oznaczone są żółtymi taśmami. Dodatkowo na poręczach przy schodach w Bibliotece w Ratuszu znajdują się tabliczki informacyjne w alfabecie Braille'a.

Dostosowanie wind

W obu budynkach biblioteki znajdują się windy, do których każdy użytkownik ma dostęp. W Bibliotece w Ratuszu użytkownik może wjechać windą o wymiarach 1,40m x 1,35 m, wejście 0,9 m na poziom 1 (Wypożyczalnia Główna, Dyrektor, Kierownik Działu Udostępniania Zbiorów oraz Sekretariat) oraz na poziom 3 (Czytelnia, Dział Dziecięco-Młodzieżowy). W windzie zapewniono informację głosową wskazującą poszczególne piętra oraz zastosowano oznaczenia w alfabecie Braille'a. W Filii biblioteki użytkownik może wjechać windą o wymiarach 1,40m x 1,13 m, wejście 0,9 m na poziom 2, gdzie znajdują się pomieszczenia biblioteczne: Wypożyczalnia i Dział Dziecięcy Filii.

Dostępność pochylni

Brak pochylni

Dostępność platform

Brak platform

Dostosowanie parkingów

Biblioteka nie posiada własnego parkingu. - Użytkownicy Biblioteki w Ratuszu mogą skorzystać z ogólnodostępnego parkingu w Rynku. Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami położone jest około 30 metrów od wejść od ul. Świdnickiej. Wydzielone są specjalne miejsca dla osób z niepełnosprawnościami - Użytkownicy Filii biblioteki mogą korzystać z dwóch ogólnodostępnych parkingów od strony osiedla Różanego.

Dostosowanie toalet

W obu lokalizacjach biblioteki znajdują się toalety dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Możliwość wejścia z psem asystującym oraz z psem przewodnikiem. Zapewniamy miskę z wodą.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W Bibliotece w Ratuszu w windzie zapewniono informację głosową wskazującą poszczególne piętra.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak dostępności do tłumaczeń języka migowego.

Dostępność tyflomapy

Przed wejściem do Biblioteki w Ratuszu znajduje się tyflomapa, wewnątrz budynku znajdują się tyflograficzne tabliczki informacyjne.

Dostępność alfabetu brajla

W Bibliotece w Ratuszu na poręczach przy schodach i na drzwiach wejściowych do pomieszczeń znajdują się tabliczki w alfabecie Braille’a. Dodatkowo przyciski sterujące w windzie mają opis w alfabecie Braille’a.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 października 2023 12:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paulina Jamrozy
Ilość wyświetleń: 534
25 marca 2025 10:43 (Paulina Jamrozy) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
25 marca 2025 09:57 (Paulina Jamrozy) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
25 marca 2025 09:47 (Paulina Jamrozy) - Aktualizacja deklaracji dostępności.